سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استخر شیشه ای و ساخت آن

انواع گوناگون استخر های شیشه ای

این روزها یکی از هزاران سبک های به کار گرفته شده در ساخت بنا و معماری های لوکس منازل، ساخت استخر های شیشه ای است. این سبک که به تازگی مورد توجه معماران و پیمانکاران قرار گرفته است، باعث شده تا افراد بسیاری در سراسر دنیا به ساخت چنین استخرهایی تمایل داشته باشند.

 

روش ساخت استخر شیشه ای چگونه است؟

در ساخت این نوع از استخرها دقت بالایی نیاز است و پیمانکار باید به مباحث مهندسی هیدرولیک و مکانیک آگاه باشد. استخری که تماما از شیشه ساخته می شود، باید توانایی نشان دادن مقاومت بالا در برابر تلاطم شناگران را داشته باشد. علاوه بر به کارگیری تجهیزات مناسب و کارشناسان مجرب، لزوما باید از مواد درجه یک و مقاوم در برابر خوردگی و ضربه استفاده شود. این گونه بناها باید به صورت اصولی آب بندی گردند. محل احداث آن ها روی سطح زمین است و می توان یک، دو و یا هر چهار دیوار استخر را برای نورپردازی بیشتر و بهبود زیبایی از شیشه ساخت. معماران به هنگام اتصال محل تلاقی شیشه و بتن از پروفیل های مخصوص استفاده می کنند. جنس ریل های محل قرار گیری شیشه از استیل و آلومینیوم می باشند.

 

ساخت بهترین استخر شیشه ای چطور انجام می شود؟

این عمل با انتخاب بهترین مواد و متریال صورت می گیرد و می توان بهترین استخر شیشه ای را ساخت. بدین منظور، در این بخش، انواع شیشه و ورقه هایی که با استفاده از آنها می توان اقدام به ساخت استخر شیشه ای نمود، معرفی شده و ویژگی های هر یک بازگو شده است.

شیشه های مینیت و اتوکاو شده: این شیشه ها دارای ضخامت بالا بوده و هر چه فشارهای وارده بر سازه بیشتر باشد، میزان ضخامت شیشه ها هم به نسبت تغییر می کنند.

شیشه های سندبلاست و دکوراتیو: شیشه های سندبلاست و دکوراتیو در برابر صدا، رطوبت و حرارت عایق هستند و به چنین ویژگی هایی شناخته می شوند.

ورقه های پلیمری اکریلیک: استفاده از این ورقه ها نیز مناسب است. البته باید توجه کنید که این ورقه ها در مقابل نور خورشید و فشار های آب تغییر رنگ داده و دچار ترک های ریزی می شود.

 

,,,,,,,